Jóga Győr
Agni jelentése - belső hő, emésztő tűz

Az agni jóga egy dinamikus jógairányzat, melyet szobahőmersékletnél melegebb, magas páratartalmú helységben gyakorolnak. A gyakorlatok dinamikáját a légzéssel összekötött mozgás-sorozat adja.

A meleg és a magas páratartalom kiváló körülményeket teremt a méregtelenítéshez és az ízületi mozgékonyság növeléséhez. A gyakorlatok nem csak a testre hatnak, hanem a tudatos légzés által az elmére is nyugtató, harmonizáló, stresszoldó hatással vannak.

Az agni jóga igyekszik megőrizni a jóga eredeti szellemiségét, miközben figyelembe veszi a nyugati ember igényeit és lehetőségeit.

Az agni jóga néhány jellegzetessége:

  • a jógaóra fizikailag megterhelő, gyakorlott jógázók számára is kihívást jelenthet,
  • a nehezebben kivitelezhető gyakorlatok esetén könnyebb változatok is végezhetők,
  • minden egyes gyakorlatot (ászanát) 21 légzésig kell kitartani az orron keresztül lélegezve,
  • fejleszti a tüdőkapacitást, elősegíti a mély és teljes jógalégzés elsajátítását,
  • jótékonyan hat a testsúlyra,
  • nyújtja és erősíti az izomzatot és az ízületi szalagokat, növeli az ízületek hajlékonyságát,
  • elősegíti a szervezet méregtelenítését a sejtek és az emésztőrendszer szintjén,
  • stimulálja és szabályozza az idegrendszert,
  • növeli a gerinc mozgékonyságát.


Milyen esetekben nem ajánlott az agni jóga:

  • a pubertáskor előtt,
  • magas vérnyomás esetén,
  • visszérbetegség esetén,
  • terhesség esetén.


Az óra felépítése:

  • Ráhangolódás
  • Agni gyakorlatsor
  • Légzéstechnikák
  • Relaxáció